Het verhaal achter onze campagnebeelden

Eigen collega’s en hun inzet voor Zwolle. Dat is kortgezegd de rode draad in onze campagnebeelden. Medewerkers staan als model centraal. Hun verhalen zijn daarbij de drager. Verhalen die een echt beeld geven van de rijke verscheidenheid van het werk bij de gemeente Zwolle. En de prachtige stad fungeert als decor, want Zwolle is onze werkvloer. Alles wat we doen, doen we voor de stad en haar inwoners.

Al deze ingrediënten komen terug in de campagnebeelden.  Aan de hand van actuele organisatiethema’s belichten wij onze dagelijkse realiteit én laten zien waar groei en ontwikkeling zit  waar nieuwe collega’s een mooie aanvulling op vormen.  De gecomposeerde beelden zijn echte kijkplaten waarop veel gebeurt. Ze zijn licht ontregelend én met de nodige humor waarbij we onze dagelijkse realiteit uitvergroten. Ieder campagnebeeld belicht een specifiek thema.

Begin 2019 startten we met een eerste reeks campagnebeelden. In juli 2020 is daar vervolg aangegeven met een nieuwe serie. Benieuwd hoe deze laatste reeks tot stand is gekomen? Onderstaand filmpje geeft je een blik ‘behind the scenes’. Of ga naar de verhalen van onze modellen.

Campagnebeelden tweede serie

De tweede reeks campagnebeelden licht de volgende vier thema’s uit: managers of happiness, future-proof, wendbaar en onze helden.

Managers of happiness

‘Managers of happiness’ verbeeldt het werkgeluk waar we als Zwolle voor staan. Daar hebben we een aantal geluksfactoren voor in de aanbieding. Betekenisvol werk en gave uitdagingen bijvoorbeeld. Ruimte om dingen te doen die je blij maken. Kansen om je te ontwikkelen, je talenten te ontdekken en het vertrouwen om te kunnen experimenteren. Lees meer...

Future-proof

Werken voor Zwolle betekent werken aan de stad van de toekomst. Bij ons mag je tijdreizen, groots denken en je verbeelding maximaal gebruiken. Want we geloven dat vanuit grootste ideeën de beste plannen ontstaan voor een ‘future-proof’ stad. Lees meer...

Wendbaar

Ons werkveld is dynamisch. Er komt veel op ons af en dat vraagt flexibiliteit van de mensen die voor Zwolle werken. Zij vinden nieuwe wegen, aanpakken en innovatieve oplossingen. Zijn flexibel en bewegen soepel mee met de flow. We durven ook tegenkracht te bieden en weerstand te incasseren. Kortom; ‘wendbaar’. Lees meer...

Onze helden

Mensen met een missie. Die zich met lef, kracht, inspiratie, vallen en opstaan inzetten voor een beter Zwolle. Een daadkrachtige stad, waar mensen met plezier wonen, werken en verblijven. Daar stropen collega’s in Zwolle dagelijks hun mouwen voor op. Dat zijn ‘onze helden’! Lees meer...

Campagnebeelden eerste serie

De thema’s in de eerste reeks campagnebeelden waren:  innovatie, verbindingskracht, politieksensitief en waan van de dag.

Ingrid Geveke, onze gemeentesecretaris komt in actie als James Bond, omdat we denken en doen op het scherpst van de snede en razendsnel als dat nodig is: ‘license to skill’.

‘Verbinding’ is een hot topic. Wijkmanager Wubbe-Jan Wieske staat rotsvast als ‘uitlaatservice’ die aan touwtjes trekt, niemand aan het lijntje houdt en knopen doorhakt. Want als Zwolle moeten we zichtbaar zijn, er staan, duidelijk communiceren, de onderste steen boven krijgen om belangen af te kunnen wegen en voor het algemeen belang te kiezen. Aansluiten en regie voeren.

‘De waan van de dag’ is niet meer weg te denken bij organisaties waar veel speelt en altijd wel wat te doen is. Collega’s van Zwolle vertellen hoe de ‘waan van de dag’ hun juist energie geeft, maar ook hoe ze collega’s ontlasten die minder graag onder druk werken.

‘Chiefs visionairy’ laten collega’s Joke Kok en Marcel Broekhaar zien als tijdreizigers. In iedere collega schuilt naar ons idee een ‘visionair.’