Parkeerabonnement voor bedrijven

U kunt een abonnement aanvragen als u in het vergunninghoudergebied woont of daar uw bedrijf heeft. Zwolle kent de volgende abonnementen:

  • Abonnement bedrijven
  • Abonnement bedrijven sector 1 en 2 (binnenstad)

Abonnement bedrijven

U kunt een abonnement bedrijven aanvragen als u in een van de vergunninghoudergebieden daar uw bedrijf heeft.

Een zakelijk gevestigde die gevestigd is in sector 1 of 2 en niet in aanmerking komt voor een bedrijvenvergunning of abonnement bedrijven (sector 1 en 2), kan wel een (duurder) Abonnement bedrijven aanvragen voor een parkeeraccommodatie naar keuze.

Ook als meer zakelijk belanghebbenden met een motorvoertuig op 1 adres werken, kunnen ze een Abonnement bedrijven aanvragen.

Abonnement bedrijven binnenstad

In de binnenstad (sector 1 en 2)  is een zeer hoge parkeerdruk, omdat er meer bewoners en bedrijven met een motorvoertuig dan dat er parkeerplekken zijn. Daarom biedt de gemeente geen bedrijvenvergunningen aan om op straat te parkeren. In plaats daarvan kan één abonnement bedrijven (sector 1 en 2) worden aangevraagd.

De kosten van deze abonnementen (sector 1 en 2) zijn gelijk aan die van een vergelijkbare parkeervergunning en goedkoper dan een Abonnement bedrijven.

Parkeerabonnementen

Met een parkeerabonnement kunt u parkeren op bepaalde parkeerlocaties in Zwolle. Voor de volgende parkeeraccommodaties kunt u bij de gemeente een abonnement aanvragen:

Parkeerterreinen zonder slagboom:

  • Parkeerterrein Albert Cuypstraat
  • Parkeerterrein Assendorperstraat
  • Parkeerterrein Schuttevaerkade
  • Parkeerterrein Turfmarkt
  • Parkeerterrein Van Karnebeekstraat P2
  • Parkeerterrein t Streekien

Parkeerterrein met slagboom

  • Parkeerterrein Burgemeester van Roijensingel

Parkeergarages met slagboom:

  • Parkeergarage Diezerpoort
  • Parkeergarage Emmawijk
  • Parkeergarage Katwolderplein
  • Parkeergarage Noordereiland
  • Parkeergarage Dijkstraat

 

U kunt een abonnement aanvragen via www.zwolle.nl/parkeerloket Hier kunt u uw abonnement  24 uur per dag, zeven dagen per week ook wijzigen.

Als bedrijf kunt u inloggen met eHerkenning. U kunt eHerkenning aanvragen op www.eherkenning.nl Om in te kunnen loggen in het parkeerloket is eHerkenning met beveiligingsniveau 1 genoeg.

Voor een parkeervergunning moet u bewoner of zakelijk belanghebbende in het vergunninghoudergebied zijn en moet u een motorvoertuig hebben.

Hoe lang duurt de aanvraagprocedure?

Als u aan de standaardvoorwaarden voldoet, krijgt u binnen enkele werkdagen een abonnement. Als het een abonnement voor een parkeeraccommodatie met slagboom betreft, wordt de toegangsdruppel binnen een week toegestuurd.

Is dat niet het geval dan kan het 1 tot 2 weken duren. U ontvangt hierover persoonlijk bericht.

Lease- of huurauto

Als u een lease- of huurauto van een erkend autoverhuurbedrijf heeft, moet u een kopie van het lease- of huurcontract bij de aanvraag voegen.

De kosten van dit product staan op onze pagina parkeertarieven

Automatische betaling

Vraagt u een parkeerabonnement aan? Dan kunt u kiezen voor automatische betaling van uw abonnement. Uw abonnement gaat meteen in en wordt elk jaar automatisch verlengd. In november ontvangt u een bericht over de betaling en schrijven we het bedrag af. U kunt dit aangeven via zwolle.nl/parkeerloket

Als u niet automatisch betaalt, moet u het abonnement elk jaar zelf verlengen en betalen via iDeal in het parkeerloket.

Parkeerabonnement wijzigen

Via het digitale loket kunt u:

  • uw parkeerabonnement opzeggen
  • een tijdelijk kenteken toevoegen
  • een permanente kentekenwijziging doorgeven.

Bedrijven kunnen inloggen met e-Herkenning en bewoners met DigiD.

Regels

Zwolle streeft naar een goede balans tussen de verschillende voorzieningen voor haar bewoners en bedrijven in de wijken. Onderdeel hiervan zijn parkeerfaciliteiten.

Om het parkeren te regelen, zijn er voorschriften voor een parkeervergunning en parkeerabonnement. De regels verschillen per wijk.

U kunt ze vinden op zwolle.nl/parkeervoorschrift

Beleid & wetgeving

Bij dit product gaan we uit van de landelijke wetgeving en/of plaatselijke regels.

Wetgeving:
wetten.overheid.nl

Als u vragen heeft over uw abonnement, kijk dan (bij uw eigen gegevens) in uw digitaal parkeerloket.

Klachten & meldingen

Wilt u iets melden? Of bent u niet tevreden over de manier waarop de gemeente u heeft behandeld? Op de pagina Meldingen, klachten en bezwaren leest u hoe u dat kunt doorgeven.