LAB aanbodontwikkeling helpt Zwolse ondernemers om Zwolle nog aantrekkelijker en avontuurlijk te maken

LAB aanbodontwikkeling helpt Zwolse ondernemers om Zwolle nog aantrekkelijker en avontuurlijk te maken

Heeft u als ondernemer een creatief idee om Zwolle aantrekkelijker te maken voor bewoners en bezoekers, maar kunt u wel wat hulp gebruiken bij de ontwikkeling ervan? Of zoekt u samenwerkingspartners of financieringsmogelijkheden? LAB aanbodontwikkeling denkt kosteloos met u mee.

Het vrijetijdsaanbod in Zwolle mag creatiever en experimenteler. Bijvoorbeeld door hippere horecaconcepten, een spannender winkelaanbod, unieke en avontuurlijke overnachtingsmogelijkheden en een breder aanbod van muziek, kunst en cultuur. Ondernemers met een goed idee kunnen zich melden bij LAB aanbodontwikkeling Zwolle, een project van Zwolle Marketing. Zij denken kosteloos mee om dit aanbod te realiseren.

Sparren, verbinden en inspireren

Sparren, verbinden en inspireren LAB aanbodontwikkeling gaat niet op de stoel van de ondernemer zitten, benadrukt Anieke van Wijnen die het project vanuit Zwolle Marketing aanjaagt, maar denkt mee over vernieuwing en financieringsmogelijkheden, helpt bij subsidieaanvragen en legt verbindingen met andere ondernemers of sectoren. Van Wijnen: ‘We hebben bijvoorbeeld een keer meegeholpen met een denktank met creatievelingen, die meedachten over een uniek concept voor overnachtingsaccommodaties.’

Hanze Escape

Ook The Great Escape klopte aan bij LAB aanbodontwikkeling. ‘The Great Escape heeft een aantal Escaperooms in Zwolle, maar wil voor het Hanzejaar 2023 een escaperoute in de stad ontwikkelen’, legt Van Wijnen uit. ‘Ze vroegen ons om daarover mee te denken. Wij leggen vervolgens weer verbindingen met andere interessante partijen in de stad, zoals met Het Academiehuis, ANNO en de Sassenpoort en kijken tegelijkertijd hoe we andere sectoren kunnen laten aansluiten, zoals onderwijs en horeca. Een ander voorbeeld: de Sassenpoort wil erfgoed meer beleefbaar maken en zocht inspiratie. Wij hebben een document gemaakt met nationale en internationale voorbeelden, aangevuld met subsidie- en financieringsmogelijkheden, die zij weer kunnen gebruiken.’

Maatwerk

Er zit geen keiharde limiet op het aantal uur dat ondernemers gebruik kunnen maken van LAB aanbodontwikkeling. ‘Het is maatwerk’, zegt Van Wijnen. ‘Het aantal uur dat wij erin steken hangt af van de impact die het heeft op de stad. Wel is het belangrijk dat het aansluit op de doelgroepen die we willen bedienen. In het Zwolle Kompas staat dat omschreven als kosmopolieten: young potentials die net zijn afgestudeerd en gaan werken, die houden van wat nieuws en een bovengemiddelde interesse hebben in kunst en cultuur.’ Ondernemers die ondersteuning van LAB aanbodontwikkeling kunnen gebruiken, kunnen contact opnemen met Anieke van Wijnen op telefoonnummer 06-3099 8767 of via de mail: avanwijnen@marketingoost.nl. Kijk op de website van visite Zwolle voor het Zwolle Kompas LAB aanbodontwikkeling