Vragen? Aarzel niet en neem contact met ons op

Vragen? Aarzel niet en neem contact met ons op

Het was spannend, afgelopen dinsdag in aanloop naar de persconferentie. Ook wij als gemeente hoorden toen pas met welke maatregelen het kabinet zou komen. En hoewel het niet als een complete verrassing kwam, kwam het toch als een klap toen ik hoorde dat er een gedeeltelijke lockdown werd afgekondigd. De vergaande maatregelen treffen alle inwoners, (sport)organisaties en ondernemers in onze stad. Voor de horeca komt de klap extra hard aan: wéér moet de zaak op slot. 

Maatregelen voor meer mogelijkheden

De afgelopen maanden heb ik veel gesproken met ondernemers uit verschillende sectoren. Tijdens ketengesprekken, bedrijfsbezoeken of gewoon tijdens een wandeling door de stad. Ik heb gezien dat iedereen zijn uiterste best deed om binnen de regels door te ondernemen in horeca, winkels, organisaties en bedrijven. Het beste doen om toch gastvrij mensen te kunnen ontvangen en tegelijkertijd zorgen dat het allemaal op veilige afstand gebeurde, raakte mij het meest. Ik begrijp dan ook de teleurstelling van alle ondernemers en organisaties die nu weer verplicht op slot zitten, maar waardeer de veerkracht om toch door te gaan. Nu vergaande maatregelen betekent misschien straks weer meer mogelijkheden. En ondertussen ondernemend verder met bezorgen en afhalen. Die veerkracht is wat onze Zwolse ondernemers sterk maakt en ik ben daar trots op.

In gesprek blijven

Helaas kunnen we als gemeente weinig veranderen aan de maatregelen die nu zijn afgekondigd. Wat we wél kunnen doen, is in gesprek blijven met u als ondernemer. We kunnen ons voorstellen dat de nieuwe maatregelen vragen oproepen: wat betekent dit specifiek voor mijn bedrijf? Hoe moet ik de regels interpreteren? Wat mag nu wel en niet? Schroom niet om contact met ons op te nemen als u vragen heeft. Deze kunt u stellen bij het ondernemersloket, via onze site, bij uw accountmanager of bij het klantcontactcentrum. Wij spelen iedere vraag door naar onze coronavraagbaak en zorgen dat u zo snel mogelijk een reactie krijgt. 

Verbeteren dienstverlening

Achter de schermen zijn we ondertussen volop bezig om de impact van deze nieuwe maatregelen in kaart te brengen. We doen alles wat in onze mogelijkheid ligt om u als ondernemer te helpen om door deze moeilijke tijd te komen. We vinden het belangrijk dat onze dienstverlening, zeker in deze tijd aansluit bij uw behoeftes. U kunt ons daarbij helpen door deel te nemen aan het tweejaarlijkse onderzoek voor MKB-vriendelijkste gemeente. Naast vragen over algemene thema’s,wordt ook gemeten hoe onze ondernemers de dienstverlening in de coronacrisis ervaren. U kunt de enquête invullen via deze link. We waarderen uw deelname enorm: het helpt ons om u nog beter van dienst te kunnen zijn.

Tot slot het volgende: hoe zuur de maatregelen ook zijn en hoe groot de impact ook is: we hebben eerder dit jaar bewezen dat een strikte naleving wel degelijk effect heeft. Laten we hopen dat we het virus door deze gedeeltelijke lockdown weer onder controle krijgen, en dat we kunnen uitkijken naar  versoepeling van de maatregelen in aanloop naar de feestdagen. 

Contact met de gemeente

Neem contact met ons op als u vragen heeft. Dat kan bijvoorbeeld via: