Retail vestigen

Gezellige winkelstad voor brede regio

Zwolle is een aantrekkelijke winkelstad. De winkels vervullen een belangrijke economische, sociaal en maatschappelijke functie voor inwoners van en bezoekers aan Zwolle. De binnenstad met een accent op recreatief winkelen in combinatie met horeca, cultuur en leisure, de buurt-en wijkcentra voor de dagelijkse boodschappen en de Woonboulevard voor de doelgerichte aankopen..

Perspectief

De retailstructuur van Zwolle is in meerdere opzichten perspectief. Zwolle Is een jonge en dynamische stad die nog groeit in inwonertal, heeft een grote regio, ligt strategisch op een scharnierpunt in Nederland en is goed bereikbaar.

Binnenstad

De historische binnenstad is compact en sfeervol en hét kloppende hart van de stad en de regio. Voor zowel bezoekers, winkels als horeca. Het is het visitekaartje van Zwolle met ruim 250 winkels en een verkoopvloeroppervlakte van ca. 60.000 m². Er is veel dynamiek in de binnenstad, waardoor het winkelbestand zich geregeld vernieuwd.

De binnenstad van Zwolle heeft een belangrijke regionale functie en is erg interessant voor een dagje uit, zeker in combinatie met de aanwezige horeca, culturele instellingen en de diverse evenementen die regelmatig plaatsvinden in de binnenstad

Wijkwinkelcentra

Voor de Zwolse inwoners is het belangrijk dat er op relatief korte afstand goed gewinkeld kan worden in een wijkwinkelcentrum. Daar waar ze de dagelijkse boodschappen zonder veel moeite en met veel keuze kunnen doen. Volgens veel winkelexperts hebben we dit goed op orde in Zwolle. De belangrijkste grote wijkwinkelcentra zijn:

  • Winkelcentrum Zwolle Zuid
  • Winkelcentrum Stadshagen
  • Winkelcentrum Aa-landen

Winkels aan de rand van Zwolle

Er zijn buiten de binnenstad drie winkelgebieden voor niet-dagelijkse boodschappen in Zwolle:

  • Marslanden B
  • Bij het PEC Zwolle-stadion
  • Op de huidige meubelboulevard

Deze zitten vol. Maar er wordt gewerkt aan de uitbreiding en versterking van de huidige woonboulevard met winkels die vallen onder het thema ‘in en om huis’. Naar verwachting zal de uitbreiding ca 12.000 m2 verkoopvloeroppervlakte betreffen.