Procescoördinator Sociaal Wijkteam

Overzicht
Dienstverband/uren 32-36 uur per week
Werk- en denkniveau HBO/HBO+
Afdeling Sociaal Wijkteam (SWT)
Vacaturenummer SD1906
Vacaturehouder Birgit Meijer
Sluitingsdatum 23 februari 2019

Dit zijn wij

Een natte voetenkaart voor klimaatadaptie, social coins om schulden af te lossen én de slimste binnenstad. Zo doen we dat in Zwolle. Samen met onze 125.000 inwoners, want we geloven dat het leven beter wordt als we met elkaar optrekken.

In Zwolle hebben we één toegankelijk loket, waar alle inwoners terecht kunnen met vragen over zorg of ondersteuning: het Sociaal Wijkteam (SWT). Een afdeling die de Jeugdwet, Wet Maatschappelijke ondersteuning en de Participatiewet uitvoert. We groeien razendsnel. Daarom zoeken we bij het Ondersteuningsteam een vierde procescoördinator die beleid vertaalt naar efficiënte werkprocessen.

Dit ga je doen

De wekelijkse afstemming is hét moment om aan je drie collega’s procescoördinatoren te vertellen, waarmee je bezig bent, af te stemmen en te sparren. Er zijn nieuwe verzoeken. Een zorgaanbieder vraagt of de ondersteuningsplannen voortaan digitaal kunnen worden aangeleverd. Wat zou dit betekenen voor de uitvoerende collega’s en hoe zit het met de beveiliging van de digitale route?

Daarnaast gaat een aanbestedingstraject lopen. Eén van je collega’s zal in een vroegtijdig stadium meedenken. Je bent als eerste de deur uit, want je moet de trein naar Utrecht halen. De Sociale Verzekeringsbank gaat werken met een nieuwe portal. Jij onderzoekt de consequenties voor het proces bij de gemeente.

Aan het einde van de ochtend weer terug in Zwolle, zijn je collega’s al aan hun lunch begonnen. Vandaag valt de keus op yoghurt met stroopwafelstukjes uit de yoghurtbar. Jullie praten nog even door over onderwerpen die vanochtend aan bod zijn gekomen. Een collega laat foto’s van haar zeven maanden oude zoontje zien.

’s Middags ga je op zoek naar een stil plekje om uit- en af te werken. De route van de beschikkingsaanvragen loopt niet lekker. Hoe kan dat beter? Daarna ga je naar één van de vijf wijkteams om samen met de teammanager de aanpak statushouders onder de loep te nemen. Tussendoor belt een sociaal werker. Een inwoner wil overstappen naar een andere leverancier van hulpmiddelen.  Je wijst de sociaal werker op de reeds aanwezige werkinstructie en je maakt daarbij de afweging of deze werkinstructie nogmaals onder de aandacht gebracht moet worden bij de wijkteams.

Dat vind je nu zo leuk aan je werk. Het is abstract en concreet. Je hebt een adviserende rol, waarbij je het geheel overziet, maar bent ook hands-on én een onuitputtelijk ‘orakel’ die op elke vraag een antwoord weet of vindt. Einde van de werkdag, snel naar huis, want je hebt zin in je ‘vrijwilligersavondje’, waar je met ‘bejaarden’ naar het theater gaat. Ondanks dat je niet direct met inwoners te maken hebt, houdt je ervan om mensen te helpen.

Dit ben jij

Je hebt een HBO/HBO+ opleiding, bijvoorbeeld bedrijfskunde en ervaring met het sociaal domein (één van de werkvelden WMO, Jeugdwet of Participatie). Je weet genoeg over de inhoud, maar je bent van het proces. Natuurlijk zie je overal verbeterpunten en je hebt een signalerende rol, maar je initieert geen projecten op eigen houtje. Procescoördinatoren komen in actie op verzoeken vanuit de organisatie.

Dan dompel je jezelf helemaal onder in het onderwerp. Je wilt weten hoe het precies zit. Je luistert,  stelt vragen, totdat je de essentie te pakken hebt. Dan ga je aan de slag, stem je het tussentijds nog een keer af met de betrokkenen en presenteer je de  oplossing - compleet, overzichtelijk en vernuftig onderbouwd - want je houdt niet van half werk. Nadat je een ‘go’ hebt gekregen vanuit het MT stort je je op de implementatie om de oplossing ook daadwerkelijk werkend te krijgen. Je bent een ‘diepgraver’, maar je kunt ook naar een probleem kijken en zeggen: Oh, dat kunnen we zo aanpakken.’ En dan blijkt het nog vaak te werken ook. 

Dit bieden wij

Een salaris van maximaal € 4.225,- (maximum schaal 10) bruto per maand bij een volledige werkweek van gemiddeld 36 uur per week. Het salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring. Daarnaast ontvang je 17,05% van je salaris in de vorm van een individueel keuzebudget (IKB) waarmee je een deel van je arbeidsvoorwaarden naar eigen wens kunt inrichten.

Meer weten?

Laat weten wie je bent en wat je wilt. Bel of app voor meer informatie met Birgit Meijer, teammanager Backoffice & Ondersteuningsteam SWT a.i., 06-14545199 of één van de procescoördinatoren: Carien Zwaga 06-11585537, Joanie Simens 06-39150680 of Rebekka Lassche 06-25636685. Solliciteer via werkenvoorzwolle.nl.  

 

solliciteer direct