Logo van Gemeente Zwolle dat doorverwijst naar de homepage van Gemeente Zwolle
Logo van Gemeente Zwolle dat doorverwijst naar de homepage van Gemeente Zwolle
Collega's vliegen op bijen door de stad.

Procesondersteuner

Binnen het team Veiligheid en Leefbaarheid vorm je samen met twee veiligheidsadviseurs het Lokaal Coördinatiepunt Veiligheid (LCP). Uit verschillende hoeken komen signalen bij ons binnen, bijvoorbeeld over drugshandel, witwassen of woningen die worden verhuurd voor illegale prostitutie. Je zorgt ervoor dat deze meldingen worden geregistreerd in het systeem.

Vacature kenmerken

Dienstverband / uren per week

28 – 32 uur per week

Werk- en denkniveau

MBO

Salaris

Maximaal € 4.052 bruto per maand (schaal 8)

Afdeling

Fysieke Leefomgeving, team Veiligheid en Leefbaarheid

Vacaturehouder

Mathilde van der Veen

Sluitingsdatum

14 juni 2023

Zwolle, de stad en de organisatie

In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we met elkaar optrekken. Wij zetten daarom met kracht in op verbinding. Een goed samenspel met onze inwoners, partners in de stad, het college, de raad en collega’s. We zorgen voor elkaar en zijn er voor elkaar. Iedereen doet mee en iedereen doet ertoe.

We groeien naar 160.000 inwoners, waarbij we de kwaliteit van leven en brede welvaart voor alle Zwollenaren op het huidige, hoge peil willen houden.

De stad staat voor grote opgaven om onze leefwereld duurzaam vorm te geven, zoals klimaatadaptatie, energietransitie en de ontwikkeling van een circulaire economie. Al die kleine en grote opgaven zijn leidend voor onze manier van samenwerken. Afdelingen en teams zijn thuishavens, maar we werken door de afdelingen heen en zoeken elkaar makkelijk op. Samen tillen we bijzondere projecten van de grond. We vinden elkaar in voor- en tegenspoed, acteren als professionele partners, denken in mogelijkheden en stimuleren initiatieven uit de organisatie en de stad.

Als je voor Zwolle werkt, word je uitgedaagd om je talenten optimaal in te zetten en je blijvend te ontwikkelen. Je krijgt kansen om te verrassen en te vernieuwen. En de ruimte om positief tegendraads en soms wat rebels te zijn. Jezelf kunnen en mogen zijn; daar staan we in Zwolle voor. We waarderen, accepteren en respecteren elkaar om wie we zijn. Want het is de diversiteit die kleur geeft aan onze organisatie én stad. 

De afdeling

De afdeling Fysieke Leefomgeving bestaat uit verschillende teams die intensief met elkaar samenwerken voor een veilige en leefbare omgeving. Het team Veiligheid en Leefbaarheid houdt zich bezig met uiteenlopende werkzaamheden op het gebied van veiligheid. Een effectieve en integrale aanpak van veiligheidscasuïstiek is daar onderdeel van, zoals casuïstiek op het gebied van ernstige overlast (grens zorg en veiligheid), mensenhandel en ondermijnende criminaliteit.

Dit ga je doen

Binnen het team Veiligheid en Leefbaarheid vorm je samen met twee veiligheidsadviseurs het Lokaal Coördinatiepunt Veiligheid (LCP). Uit verschillende hoeken komen signalen bij ons binnen, bijvoorbeeld over drugshandel, witwassen of woningen die worden verhuurd voor illegale prostitutie. Je zorgt ervoor dat deze meldingen worden geregistreerd in het systeem. Jij bent de key-user van dit systeem. Dit betekent dat jij als vraagbaak fungeert voor de collega’s binnen het team. Daarnaast onderhoud je de contacten met de leverancier van het systeem en doet waar nodig voorstellen voor verbeteringen. Ook ben je verantwoordelijk voor het (periodiek en op verzoek) aanleveren van managementinformatie.

Samenhangend informatiebeeld

Vervolgens ga je op basis van deze signalen informatie verzamelen in openbare bronnen, zoals de Kamer van Koophandel, het Kadaster, webpagina’s en gemeentelijke informatie. Als het nodig is, vraag je ook informatie op van ketenpartners. Je analyseert deze informatie, legt verbanden, creëert inzicht en komt zo tot een samenhangend informatiebeeld dat ondersteunend is aan het verdere proces.

Casusoverleg ondermijning

Elke maand is er een casusoverleg waar ook collega’s van andere afdelingen bij zijn betrokken. Jij bent verantwoordelijk voor het plannen en organiseren van dit overleg. Concreet betekent dit dat je de agenda opstelt en verstuurt, de gemaakte afspraken vastlegt in het systeem en zorgt voor het verslag. Je collega veiligheidsadviseurs voeren vervolgens de regie op de aanpak. Dit doen zij in samenwerking met externe partners, waaronder de politie, het Openbaar Ministerie, de Belastingdienst en het RIEC (Regionaal Informatie en Expertise Centrum). 

Dit ben jij

Je hebt mbo werk- en denkniveau en zet je talenten graag in voor een veilig Zwolle. Van nature ben je een speurneus en eager om de onderste steen boven te krijgen. Je vindt snel de weg in digitale systemen en hebt affiniteit met open source intelligence en analysetools.

Je bent analytisch ingesteld en werkt systematisch waardoor je alles uit de informatie weet te halen om signalen te verrijken. Je presenteert een begrijpelijk verhaal over het beeld dat je ziet. Uiteraard ga je correct om met vertrouwelijke informatie. Ervaring in een vergelijkbaar proces ondersteunende rol is een pré. 

Dit bieden wij

Een salaris van minimaal € 2.545,-- (aanloopschaal 7) tot maximaal € 4.052,-- (maximum schaal 8) bruto per maand bij een volledige werkweek van gemiddeld 36 uur per week. Het salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring. Daarnaast ontvang je 17,05% van je salaris in de vorm van een individueel keuzebudget (IKB) waarmee je een deel van je arbeidsvoorwaarden naar eigen wens kunt inrichten. Je hebt de mogelijkheid om dit bedrag maandelijks of jaarlijks te laten uitkeren. Het vakantiegeld en een dertiende maand is in dit bedrag opgenomen. Het pensioen dat voor je wordt opgebouwd, staat los van deze regeling.

De vacature is vooralsnog voor een jaar. Het betreft namelijk een nieuwe functie in het team, die we samen willen ontwikkelen.

Meer weten?

Laat weten wie je bent en wat je wilt weten. Neem contact op met Mathilde van der Veen, sectiehoofd Fysieke Leefomgeving, m.van.der.veen@zwolle.nl 06-51703134.

Solliciteren

Solliciteren kan tot en met de sluitingsdatum van 14 juni 2023, alleen door middel van onderstaande sollicitatieknop. Vanwege het werken met vertrouwelijke gegevens, is een VOG-P onderdeel van de sollicitatieprocedure.

De sollicitatiegesprekken vinden plaats op dinsdagmiddag 20 juni en vrijdagmiddag 23 juni. Misschien kun je hier alvast mee rekening houden in je agenda.