Subsidieregeling beschermd wonen

Biedt uw organisatie beschermd wonen of begeleid wonen aan clienten uit de regio IJssel-Vecht met een toekenningsbeschikking van de Centrale Toegang voor beschermd wonen? U komt dan mogelijk in aanmerking voor de subsidieregeling Beschermd wonen.

Aanvragen

Biedt uw organisatie beschermd wonen of begeleid wonen aan clienten uit de regio IJssel-Vecht met een toekenningsbeschikking van de Centrale Toegang voor beschermd wonen? U komt dan mogelijk in aanmerking voor de subsidieregeling Beschermd wonen.

Bij beschermd wonen gaat het om het bieden van toezicht en begeleiding, gericht op het bevorderen van zelfredzaamheid en participatie, het psychisch en psychosociaal functioneren, stabilisatie van een psychiatrisch ziektebeeld, het voorkomen van verwaarlozing of maatschappelijke overlast of het afwenden van gevaar voor de cliënt of anderen, bestemd voor personen met psychische of psychosociale problemen, die niet in staat zijn zich op eigen kracht te handhaven in de samenleving.

Voor wie?

U bent een organisatie die beschermd wonen aanbiedt aan cliënten met een geldige toekenningsbeschikking van de Centrale Toegang voor beschermd wonen van een gemeente uit de regio IJssel-Vecht. Als organisatie voldoet u aan de vereisten uit de Wmo 2015.

Meesturen

  • Ingevuld rekenmodel beschermd wonen 2023
  • Ingevuld activiteitenplan, bescherm wonen 2023
  • Standaard verklaring
  • Belegstuk IBAN (bankafschrift van maximaal 3 maanden oud, met daarop uw IBAN nummer en te naam stelling)

Hoe lang duurt het?

Indieningstermijn: 

Een subsidieaanvraag dient u in vóór 1 oktober voorafgaand aan het jaar waarvoor uw subsidie aanvraagt.

Behandeltermijn: 

U ontvangt binnen acht weken na goedkeuring van de begroting door de gemeenteraad een beslissing. De termijn van acht weken kan met maximaal zes weken worden verlengd.

Beleid en wetgeving

Dit product is gebaseerd op landelijke wetgeving en/of plaatselijk beleid

Plaatselijke verordeningen

Algemene Subsidieverordening

Wetgeving

wetten.overheid.nl

Contact

Als u vragen heeft over dit product, neem dan contact op met de gemeente Zwolle.

Klachten en meldingen

Wilt u iets melden? Of bent u niet tevreden over hoe de gemeente u heeft behandeld? Op de pagina Meldingen, klachten en bezwaren leest u hoe u dat kunt doorgeven.

Afspraak maken

In het Stadskantoor kunt u alleen op afspraak terecht.

Maak een afspraak 

Stadskantoor, Lübeckplein 2, 8017 JZ Zwolle
Stadhuis, Grote Kerkplein 15, 8011 PK Zwolle

Neem contact met ons op

Postbus 10007, 8000 GA Zwolle
Stuur een bericht

Telefoon: 14 038 (5 cijfers,
tussen 09.00 en 17.00 uur)
Vanuit het buitenland: +31 38 498 31 38
Whatsapp: 06 83 29 66 88
(bellen naar dit nummer is niet mogelijk)

BTW/KvK-nummer

BTW: NL001900249B01
KvK: 08218173

Blijf op de hoogte

Aanmelden nieuwsbrief

Wij zijn bereikbaar via

© 2022 Gemeente Zwolle