Restaurant Bonfix

Voor BONFIX is een bedrijfspand ook een middel om medewerkers te binden

08 december 2022
Homepage

De uitbreiding van BONFIX op Hessenpoort is bijna voltooid. Het nieuwe pand grenst aan het huidige gebouw en bestaat onder meer uit een logistieke bedrijfsruimte, expeditiezone en kantoren. Directeur Marcel van Buul: ‘De entourage en de faciliteiten zijn ook middelen om personeel te binden en te boeien.’

BONFIX is een fabrikant van knel-, pers- en soldeerfittingen en van kranen, koppelingen, slangen en aanverwante producten voor de professionele technische groothandel. Tien jaar geleden verhuisde het bedrijf van een huurpand op Marslanden naar het huidige pand op Hessenpoort. ‘Ik was toen 47 jaar en dacht dat we hier tot aan mijn pensioen mee vooruit zouden kunnen’, blikt directeur Marcel van Buul terug. ‘Maar ieder jaar groeien we fors. Daarom was het nu alweer tijd voor uitbreiding.’

Inspelen op dreigend personeelstekort

Volgens Van Buul is een bedrijfspand meer dan alleen een locatie om producten te maken en te leveren. ‘Tien jaar geleden woonde ik een lezing bij van een kabinetsadviseur. Hij voorspelde toen al dat we nu met een personeelstekort zouden kampen. Destijds was er een personeelsoverschot, er werd gelachen in de zaal, maar in de auto naar huis realiseerde ik me dat ik daar rekening mee moest houden met het pand dat we gingen bouwen.’

‘De extra’s maken het verschil’

Om mensen aan je bedrijf te binden, moeten de faciliteiten, de inrichting en entourage en de arbeidsvoorwaarden goed zijn, zo redeneerde Van Buul. ‘Natuurlijk vinden mensen een goed salaris ook belangrijk, maar daar zijn ze na een paar weken aan gewend. De extra’s maken het verschil. Vorig jaar heb ik daarom lichtjes in de bomen voor het pand laten hangen. Dat ziet er prachtig uit als je ’s ochtends om 6.00 uur in het donker aankomt. Dat begin je je werkdag al vrolijk. We hebben ook een bedrijfsrestaurant met een uitgebreid assortiment en gratis fruit. En medewerkers krijgen bij ons de ruimte om hun werk grotendeels zelf in te delen, qua uren en locatie. Ze kunnen thuis werken, op kantoor en straks in de kantoortuin.’

Meer afwisseling

In maart ging de eerste schop de grond in voor de uitbreiding. Die bestaat onder meer uit kantoren met een binnentuin en een dakterras en een volledig geautomatiseerd warehousesysteem (Goods To Person). De uitbreiding levert geen extra banen op, er werken nu circa 70 mensen van wie het overgrote deel in vaste dienst, maar het werk wordt straks volgens Van Buul wel afwisselender. ‘Het wordt eenvoudiger om af te wisselen tussen werkzaamheden, zoals orderpicken, inkomende goederen afhandelen, consolideren of verzendklaar maken van orders.’

Kwestie van gunnen

Een mooi bedrijfspand en goede arbeidsvoorwaarden stralen niet alleen af op het personeel, zegt Van Buul. ‘Zakendoen is vaak een kwestie van gunnen. Natuurlijk moet de kwaliteit van je producten top zijn en de juiste prijs/kwaliteitsverhouding hebben, maar als je dan kunt kiezen, kies je toch het liefst voor een bedrijf dat de zaken goed voor elkaar heeft.’

Naar verwachting is het nieuwe logistieke centrum in april 2023 operationeel. Het einde van de groei is nog niet in zicht. ‘Deze zomer gaan we kijken hoe we ons assortiment verder kunnen uitbreiden.’

Afspraak maken

In het Stadskantoor kunt u alleen op afspraak terecht.

Maak een afspraak 

Stadskantoor, Lübeckplein 2, 8017 JZ Zwolle
Stadhuis, Grote Kerkplein 15, 8011 PK Zwolle

Neem contact met ons op

Postbus 10007, 8000 GA Zwolle
Stuur een bericht

Telefoon: 14 038 (5 cijfers,
tussen 09.00 en 17.00 uur)
Vanuit het buitenland: +31 38 498 31 38
Whatsapp: 06 83 29 66 88
(bellen naar dit nummer is niet mogelijk)

BTW/KvK-nummer

BTW: NL001900249B01
KvK: 08218173

Blijf op de hoogte

Aanmelden nieuwsbrief

Wij zijn bereikbaar via

© 2023 Gemeente Zwolle