Digitaal wijzigingen doorgeven uitkering

Informatieplicht
Ontvangt u een uitkering van de gemeente Zwolle en wijzigt er iets in uw situatie? Dan moet u dit direct doorgeven aan de gemeente. Deze informatie is namelijk nodig om uw recht op uitkering en de hoogte daarvan vast te stellen.

U moet bijvoorbeeld doorgeven of u met iemand samenwoont of gaat samenwonen. Want hoe u woont en met wie is heel belangrijk voor uw recht op bijstand. Ook moet u het melden als u geld verdient of een erfenis hebt gekregen. Zo zijn er heel veel voorbeelden te noemen.

Alle wijzigingen die belangrijk zijn voor uw recht op uitkering of de hoogte van uw uitkering, moet u direct doorgeven aan de gemeente Zwolle. Dit geldt voor alle uitkeringen die u ontvangt van de gemeente Zwolle.

 

Online doorgeven

Geef hier uw wijziging online door. Hiervoor moet u inloggen met DigiD.

Wijzigingen doorgeven met het digitale formulier

Als u over dit formulier vragen heeft, neem dan contact op met de gemeente Zwolle.

Klachten & meldingen

Bent u niet tevreden over de manier waarop de gemeente u heeft behandeld? Of wilt u iets melden? Lees dan op de pagina Meldingen, klachten en bezwaren hoe u dat kunt doorgeven.

Geef bij twijfel altijd uw wijzigingen door. Hiermee voorkomt u onduidelijkheid. Neem contact op met de gemeente Zwolle als u advies of hulp nodig heeft.

Zie ook: weethoehetzit.nl

Beleid & Wetgeving
Dit product is gebaseerd op landelijke wetgeving en/of plaatselijk beleid.

Wetgeving:
wetten.overheid.nl