Gewijzigde dienstverlening publieksbalie

Afspraak maken

Voor een bezoek aan de publieksbalies moet u altijd vooraf een afspraak maken, óók als u bijvoorbeeld een paspoort komt afhalen. 

Let op. Veel mensen willen een afspraak maken voor het verlengen van een paspoort of ID-kaart. Daardoor lopen de afspraken snel vol en kan het soms even duren voordat u terecht kunt. Maak daarom tijdig uw afspraak.

Kom alleen, blijf thuis bij klachten

  • Kom als het mogelijk is alleen (zonder partner en/of kinderen).
  • Houd afstand
  • Heeft u klachten, zoals neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts? Blijf dan thuis en stel uw afspraak uit. 

Waar is de afspraak?

Uw afspraak is altijd op het stadskantoor, Lübeckplein 2.

Uw afspraak wijzigen of afzeggen?

Voor het wijzigen of afzeggen van uw afspraak belt u met de gemeente: telefoon 14038.

Digitaal doorgeven of aanvragen

Als u iets wilt doorgeven aan de gemeente, kan dat vaak ook via onze website met uw DigiD. Handig, dan hoeft u niet naar de Publieksbalie te komen. Bijvoorbeeld:

  • Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP)
    In een uittreksel van de Basisregistratie personen (BRP) staat de naam, het adres en de woonplaats van een persoon. U kunt hier een uittreksel van de BRP aanvragen.
  • Geboorteaangifte
    U kunt de geboorte van uw kind digitaal aangeven.
  • Aanvraag parkeervergunning
    Heeft u een parkeervergunning, bezoekersvergunning, mantelzorgvergunning of parkeerabonnement nodig? Of wilt u een andere aanvraag doorgeven over parkeren? Dat kan via deze pagina.
  • Verhuizing
    Bent u verhuisd naar de gemeente Zwolle? Of bent u verhuisd binnen de gemeente? Dan kunt u hier uw verhuizing doorgeven.