Medewerker frontoffice (Burgerzaken)
Als frontoffice medewerker Burgerzaken maak jij het verschil aan de balie. Met aandacht en professionaliteit help je inwoners bij hun aanvragen en registraties, zodat zij snel en met een goed gevoel geholpen zijn.
Dienstverband / uren per week | 34 uur per week, jaarcontract met intentie tot vast dienstverband |
Werk- en denkniveau | Mbo |
Salaris | Minimaal € 2.529,- (aanloopschaal 6) en maximaal € 3.980,- (schaal 7) |
Afdeling | Inwonerszaken |
Vacaturehouder | Fauzia Koornstra-Abdoel |
Sluitingsdatum | 21 september 2025 |
De afdeling
De afdeling Inwonerszaken bestaat uit ruim 90 collega’s die samen zorgen voor een klantgerichte en betrouwbare dienstverlening aan onze inwoners. We zijn een betrokken en hechte club: we staan klaar voor elkaar én voor onze inwoners. Met plezier en professionaliteit helpen we dagelijks bij uiteenlopende vragen, aanvragen en meldingen. Ook voor informatie, advies of het oplossen van klachten kunnen inwoners bij ons terecht. We zoeken altijd naar de best mogelijke oplossing en denken mee met de inwoner.
De afdeling bestaat uit de secties Burgerzaken en Klantcontactcentrum, en de teams Digitale Regie en Advies. Binnen Burgerzaken onderscheiden we een frontoffice en een backoffice.
De frontoffice is hét eerste aanspreekpunt bij belangrijke levensmomenten. Hier ontvangen we inwoners aan de balie en helpen we hen met hun aanvragen.
Dit doe jij
Je werkt in een omgeving, waar ontzettend veel gebeurt. Samen met je collega’s beantwoord je vriendelijk en professioneel vragen van inwoners en zorg je ervoor dat ze snel en met aandacht geholpen worden. Zo help je ze bijvoorbeeld met de aanvraag van reisdocumenten, rijbewijzen en verklaringen omtrent het gedrag (VOG) en verwerk je deze nauwkeurig in de systemen. Mensen komen ook bij jou voor uittreksels uit de BRP en Burgerlijke Stand en om geboortes en overlijdens aan te geven. Je registreert niet-ingezetenen (RNI), verwerkt verhuizingen of migraties en geeft parkeervergunningen af. Heel leuk is het dat je huwelijken aan de balie voltrekt. Maar er zijn nog veel meer klussen die jullie samen oppakken. Elke dag brengt nieuwe uitdagingen met zich mee.
Luisteren & vragen stellen
Jij luistert goed en stelt de juiste vragen, zodat je helder krijgt wat iemand echt nodig heeft. Meestal verlopen de contacten prettig, maar af en toe krijg je met onvrede te maken. Je hebt begrip voor problemen, maar je geeft wel aan deze rustig en constructief te willen bespreken. Door jouw positieve manier van doen, volgt er een goed gesprek.
Jouw ontwikkeling
Wij zijn ambitieus en willen dat onze inwoners tevreden zijn. Wij willen ook dat jij van je baan houdt. Daarom hebben we aandacht voor je (persoonlijke) ontwikkeling via opleidingen en coaching.
Dit ben jij
Je hebt een opleiding afgerond op minimaal Mbo niveau. Heb je een opleiding Burgerzaken en een certificaat om RNI werkzaamheden uit te voeren? Dan is dat mooi meegenomen. Je bent digitaal vaardig en kunt snel omgaan met gemeentelijke systemen, zoals iBurgerzaken. Ook beheers je de Nederlandse taal goed en kun je je redden in het Engels.
Je vindt het fijn om wat voor mensen te betekenen. Dienstverlening zit in je DNA. Je staat iedereen met plezier te woord en als iemand je niet begrijpt, leg je het graag nog een keer uit. Wat dat betreft heb je een engelengeduld, voel je de verantwoordelijkheid om de klant goed te helpen en denk je in oplossingen. Je werkt graag samen en dat draagt bij aan een fijne werksfeer. Nieuwe werkzaamheden maak je je snel eigen en onder druk houd jij je hoofd koel.
We werken met een rooster. Je bent flexibel en in elk geval inzetbaar op de woensdagen en vrijdagen en een avond in de week.
Dit bieden wij
- Een salaris van minimaal €2.529 (aanloopschaal 6) en maximaal € 3.980,- (schaal 7) bruto per maand bij een volledige werkweek van gemiddeld 36 uur per week. Per 1 oktober vindt er een cao-verhoging plaats van 1,85%. Het salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring.
- Daarnaast ontvang je 17,05% van je salaris in de vorm van een individueel keuzebudget (IKB), waarmee je een deel van je arbeidsvoorwaarden naar eigen wens kunt inrichten. Je hebt de mogelijkheid om dit bedrag maandelijks of jaarlijks te laten uitkeren. Het vakantiegeld en een dertiende maand is in dit bedrag opgenomen. Het pensioen dat voor je wordt opgebouwd, staat los van deze regeling.
Het Stadskantoor is makkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer. Je werkt 34 uur per week en krijgt eerst een tijdelijk contract voor een jaar. Bevalt de samenwerking van beide kanten dan is er uitzicht op een vast dienstverband.
Meer weten?
Laat weten wie je bent en wat je wilt weten. Bel met Fauzia Koornstra-Abdoel, teamleider Burgerzaken, 038-4982082.
Solliciteren
Solliciteren kan tot en met de sluitingsdatum van 21 september 2025, alleen via de sollicitatieknop.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Zwolle, #hartvoordestad en voor de organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig.
We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen. In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent.
We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.
Waarom zou jij voor Zwolle willen werken?
Om ook blij te worden van jouw inzet voor onze mooie stad! Lees de verhalen van onze collega’s en de diverse redenen waarom zij blij worden van hun werk voor Zwolle.