Medewerker frontoffice (Burgerzaken)
Je werkt in een omgeving, waar ontzettend veel gebeurt. Samen met je collega’s beantwoord je vragen van inwoners en regel je zaken voor hen. Zo vraag je bijvoorbeeld reisdocumenten, rijbewijzen en verklaringen omtrent het gedrag (VOG) aan en verwerk je deze in de systemen.
Dienstverband / uren per week |
Jaarcontract met uitzicht op vast dienstverband / 32-36 uur per week |
---|---|
Werk- en denkniveau |
Mbo+/Hbo |
Salaris |
Maximaal € 3.612,- (schaal 7) |
Afdeling |
Inwonerszaken |
Vacaturehouder |
Fauzia Koornstra-Abdoel |
Sluitingsdatum |
3 december 2023 |
De afdeling
De afdeling Inwonerszaken (ruim 90 medewerkers) is een gezellige club die voor elkaar en voor onze klanten klaarstaat. Met veel plezier beantwoorden we vragen en geven we informatie over diensten en producten. Hiervoor gebruiken we verschillende kanalen, zoals de balie, telefoon, post, mail, Whatsapp, X en Facebook.
De afdeling bestaat uit de secties Burgerzaken en Klantcontactcentrum en het Team Digitale regie.
De sectie Burgerzaken is onderverdeeld in een front- en backoffice. De frontoffice heeft fysieke contacten met klanten over identiteitsdocumenten, burgerlijke stand, internationaal privaatrecht, basisregistratie personen en registratie niet-ingezetenen. Ook worden digitale (aan)vragen over deze onderwerpen behandeld.
Dit doe jij
Je werkt in een omgeving, waar ontzettend veel gebeurt. Samen met je collega’s beantwoord je vragen van inwoners en regel je zaken voor hen. Zo vraag je bijvoorbeeld reisdocumenten, rijbewijzen en verklaringen omtrent het gedrag (VOG) aan en verwerk je deze in de systemen. Mensen komen bij jou voor uittreksels uit de BRP en Burgerlijke Stand en om geboortes en overlijdens aan te geven. Je registreert niet-ingezetenen (RNI), verwerkt verhuizingen of migraties en geeft parkeervergunningen af.
Hoe leuk is het dat je ook huwelijken aan de balie voltrekt en die bijzondere trouwdag extra speciaal maakt. Maar er zijn nog veel meer klussen die jullie samen oppakken. Nooit een saaie dag, dus.
Meestal verlopen de contacten prettig. Af en toe krijg je met frustraties te maken. Je geeft je grenzen dan duidelijk aan. Mensen voelen dat ze met jou niet kunnen sollen. Door je positieve manier van doen, volgt er vrijwel altijd een goed gesprek.
Dit ben jij
Je hebt minimaal een afgeronde Mbo opleiding, bent digitaal vaardig en kunt omgaan met geautomatiseerde systemen. Een opleiding Burgerzaken en een certificaat om RNI werkzaamheden uit te voeren? Dat is mooi meegenomen. Ook schrijf en spreek je goed Nederlands en red je je prima in het Engels.
Nieuwe taken? Jij draait je hand er niet voor om en pakt deze met gemak op. Het werk kan hectisch zijn. Je laat je niet meeslepen door de waan van de dag en volgt je eigen kompas.
Dienstverlening zit in je DNA. Daarom zoek je continu naar verbeteringen en geef je je mening als zaken slimmer of anders kunnen. Krijg je tegengas? Geen probleem voor jou. Je houdt je rug recht, want je bent overtuigd van je zaak. Je blinkt uit in je vak en neemt collega’s mee in je enthousiasme. Jouw bijdrage telt en samen maken we het verschil.
We werken met een rooster. Je bent flexibel en in elk geval inzetbaar op de woensdagen en vrijdagen en een avond in de week.
Dit bieden wij
Een salaris van minimaal € 2.295,- (schaal 6) en maximaal € 3.612,- (schaal 7) bruto per maand bij een volledige werkweek van gemiddeld 36 uur per week. Het salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring. Daarnaast ontvang je 17,05% van je salaris in de vorm van een individueel keuzebudget (IKB) waarmee je een deel van je arbeidsvoorwaarden naar eigen wens kunt inrichten. Je hebt de mogelijkheid om dit bedrag maandelijks of jaarlijks te laten uitkeren. Het vakantiegeld en een dertiende maand is in dit bedrag opgenomen. Het pensioen dat voor je wordt opgebouwd, staat los van deze regeling.
Het Stadskantoor is trouwens makkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer.
Je werkt 32-36 uur per week en krijgt een contract voor een jaar met zicht op een vast dienstverband.
Zwolle, #hartstad en organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig.
We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen. In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent.
We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.
Meer weten?
Laat weten wie je bent en wat je wilt weten. Bel of mail met Fauzia Koornstra, sectiehoofd Burgerzaken, 038-4982082, f.koornstra-abdoel@zwolle.nl.
Solliciteren
Solliciteren kan tot en met de sluitingsdatum 3 december 2023, alleen via de sollicitatieknop.