Inkomsten doorgeven

Als u inkomsten heeft naast  uw bijstandsuitkering of IOAW/IOAZ-uitkering, vullen wij uw inkomsten aan. Daarvoor moeten wij weten hoeveel inkomsten u ontvangt. Zodat u het uitkeringsbedrag ontvangt waarop u recht heeft.

Beschrijving

Voor wie

Als uw inkomsten maandelijks wisselen, moet u ze iedere maand aan ons doorgeven. Of dit voor u geldt, staat in de brief die u van ons heeft ontvangen. Of uw consulent heeft u dit verteld.

Moet u maandelijks inkomsten aan ons doorgeven? En heeft u een maand geen inkomsten? Ook dan moet u een opgave doen. U kunt dan bij de toelichting van uw opgave vermelden wat de reden/situatie is.

U ontvangt uw uitkering zodra wij uw volledige opgave hebben ontvangen en verwerkt. U kunt maandelijks uw inkomsten online (met uw DigiD) doorgeven.

Geen inkomsten? Of wisselen uw inkomsten weinig?

Het kan zijn dat u geen inkomsten heeft. Of dat uw inkomsten maar één of twee keer per jaar wisselen. Bijvoorbeeld omdat u een Wajong-uitkering of pensioen ontvangt. U kunt dan een ontheffing krijgen van de maandelijkse opgaveplicht.

U ontvangt uw uitkering elke maand zolang uw situatie hetzelfde blijft.  Verandert er toch iets in uw woon-, werk-, inkomen- of vermogenssituatie? Dan moet u binnen 5 werkdagen uw wijziging doorgeven. Want de wijziging kan invloed hebben op de hoogte van uw uitkering.

Doorgeven

Hoe het werkt

U geeft hier iedere maand uw inkomsten door. Hiervoor moet u inloggen met DigiD. Zodra u bent aangemeld met uw DigiD, vult u in over welke periode u opgave doet. Ook voegt u de bewijsstukken van uw inkomsten digitaal toe.  

In het overzicht ziet u welke bewijsstukken u wanneer moet doorgeven.

Heeft u uw bewijsstukken van de betreffende maand compleet? Dan kunt u uw inkomsten doorgeven.

Online inkomsten opgeven

Geef uw inkomsten online op. Hiervoor moet u inloggen met DigiD.

Doorgeven met DigiD

Bewindvoerder of curator

Doorgeven met e-Herkenning

Heeft u geen e-Herkenning stuur dan uw bericht via de pagina stuur-ons-een-bericht

Hoe verder?

Zodra u uw bewijsstukken hebt doorgegeven, krijgt u een e-mail van ons. Daarin staat dat wij uw melding hebben ontvangen. In de e-mail staat ook het nummer van uw melding. Dit noemen wij het zaaknummer.

Nadat wij uw opgave hebben verwerkt, ontvangt u uw uitkering. Alle betaaldatums vindt u in dit overzicht.

Let op:

Helaas kunnen wij uw uitkering niet uitbetalen als u uw inkomsten niet heeft doorgegeven. Daarom is het belangrijk dat u dit op tijd en volledig doet.

Komt uw opgave vlak voor de betaaldatum binnen? Dan kunnen wij die mogelijk niet meer op tijd verwerken. Uw uitkering ontvangt u dan maximaal vijf werkdagen later.

Zelf volgen

Op Mijn Loket ziet u hoever wij zijn met het verwerken van uw opgave. Eventueel kunt u daar nog bewijsstukken toevoegen.    

Hulp nodig?

Bekijk of iemand uit uw gezin, familie of vriendenkring u kan helpen. Anders kunt u terecht bij:

Op Orde

Digitaal Servicepunt Holtenbroek

Heeft u hulp nodig bij het aanvragen van DigiD? Volg dan de cursus Digisterker

Contact

Als u een vraag heeft, dan vindt u het antwoord wellicht bij de veelgestelde vragen en antwoorden.

Heeft u toch nog vragen? Bel ons op 14038 (5 cijfers). Of neem contact op met uw consulent Inkomen.

Afspraak maken

In het Stadskantoor kunt u alleen op afspraak terecht.

Maak een afspraak 

Stadskantoor, Lübeckplein 2, 8017 JZ Zwolle
Stadhuis, Grote Kerkplein 15, 8011 PK Zwolle

Neem contact met ons op

Postbus 10007, 8000 GA Zwolle
Stuur een bericht

Telefoon: 14 038 (5 cijfers,
tussen 09.00 en 17.00 uur)
Vanuit het buitenland: +31 38 498 31 38
Whatsapp: 06 83 29 66 88
(bellen naar dit nummer is niet mogelijk)

BTW/KvK-nummer

BTW: NL001900249B01
KvK: 08218173

Blijf op de hoogte

Aanmelden nieuwsbrief

Wij zijn bereikbaar via

© 2022 Gemeente Zwolle