Noodpaspoort

Is uw reisdocument verlopen of zoekgeraakt? Gaat u binnen heel korte tijdal op reis en kunt u geen vervangend exemplaar meer regelen bij de gemeente? Dan kan een noodpaspoort via de Koninklijke Marechaussee u helpen.

Niet meer bij gemeente

Er zitten een aantal voorwaarden aan het aanvragen van een noodpaspoort:

  • U kunt het alleen krijgen als u bij de gemeente niet meer op tijd een reisdocument kunt krijgen.
  • U moet kunnen aantonen dat uw reis niet uitgesteld kan worden.
  • Voor de bewijsstukken die nodig zijn, moet u zelf zorgen.

Geen geldig identiteitsbewijs

Per situatie wordt gekeken of u in aanmerking komt voor een nooddocument. Dat is een noodpaspoort of een laissez-passer. Een nooddocument is alleen geldig als reisdocument en is geen geldig identiteitsbewijs.

Extra informatie

Op de site van de rijksoverheid.nl vindt u alle informatie over nooddocumenten.

Noodpaspoorten worden in Nederland afgegeven door de Koninklijke Marechaussee. Zij doen dat alleen bij hoge uitzondering en onder strikte voorwaarden. Hieronder ziet u de afgiftepunten voor een noodpaspoort. Als u hier een noodpaspoort aan wilt vragen, kunt u het beste vooraf contact opnemen om een afspraak te maken.

Zie rijksoverheid.nl voor alle informatie over nooddocumenten.

Afgiftepunten nooddocument
Locatie Telefoonnummer
Schiphol 020-6038692/99/00/91
IJmuiden 0255-566700
Hoek van Holland 0174-382833
Rotterdam/The Hague Airport 010-4466333
Maastricht Airport 043-4001600
Enschede Airport 0524-578210
(Tel.nr. van de brigade in Coevorden)
Groningen Airport Eelde 050-3688988
Eindhoven Airport 040-2352300


 

 

Als u vragen heeft over dit product neem dan contact op met de gemeente Zwolle.

 

Een noodpaspoort kost sinds 1 januari 2018 € 47,50

Op de site van de rijksoverheid.nl vindt u alle informatie over nooddocumenten.