Bestek 2023-11 MPO Klein Onderhoud Asfalt 2024-2027
Algemeen
Projecttitel
2023-11 “Klein Onderhoud Asfalt 2024-2027”
Registratiecode
2023-11 Deze registratiecode neemt u over op het aanmeldingsformulier
Sluitingsdatum
U kunt zich aanmelden als gegadigde voor deze aanbesteding tot en met maandag 6 november 2023.
Aanmelden kan uitsluitend via het “Aanmeldingsformulier onderhandse aanbesteding” op deze website. Hierbij duidelijk de kerncompetentie waar het betrekking op heeft, hoeveelheden en bedragen van de referentiewerken vermelden.
Projectleider
Dhr. W. van Ee, 038 - 498 3399, wj.van.ee@zwolle.nl
Selectie eisen:
Eisen m.b.t. toelating selectie procedure:
1. De gegadigde moet bij aanmelding, inschrijving en gedurende de realisatie in het bezit zijn van het certificaat Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers (VCA), of een daaraan gelijkwaardig certificaat, dat betrekking heeft op de aard van het werk. Dit certificaat moet zijn afgegeven door een certificatie-instelling, die daartoe is geaccrediteerd door een nationale accreditatie-instelling (in Nederland: de Raad voor Accreditatie)
2. De gegadigde moet bij aanmelding, inschrijving en gedurende de realisatie in het bezit zijn van een geldig kwaliteitssysteemcertificaat op basis van de norm ISO 9001 'Kwaliteitsmanagementsystemen-Eisen' of een daaraan gelijkwaardig kwaliteitssysteemcertificaat, dat betrekking heeft op de aard van het werk. Dit certificaat moet zijn afgegeven door een certificatie-instelling, die daartoe is geaccrediteerd door een nationale accreditatie-instelling (in Nederland: de Raad voor Accreditatie). Ingeval van een combinatie van inschrijvers dient de combinatie respectievelijk dienen alle deelnemers in het bezit te zijn van het hiervoor bedoelde kwaliteitssysteemcertificaat.
3. Uitsluitingsgronden (formulieren indienen bij inschrijving hoeft niet aanmelding):
a. Bij inschrijving moet worden gevoegd de door de inschrijver volledig en naar waarheid ingevulde Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA = Eigen verklaring), zoals deze door de aanbestedende dienst is verstrekt. Tevens kan advies worden gevraagd aan het Bureau BIBOB (zie artikel 8 van de Wet BIBOB).
b. Op basis van het vijfde sanctiepakket van de EU is het Aanbestedende diensten niet toegestaan opdrachten te gunnen aan Russische partijen.
4. Een gegadigde mag zich slechts éénmaal aanmelden, zelfstandig dan wel als onderdeel van een combinatie dan wel als onderaannemer waar een beroep op derden op wordt gedaan. Indien er door een gegadigde beroep op de technische bekwaamheid van een andere natuurlijke persoon of rechtspersoon wordt gedaan mag deze andere natuurlijke persoon of rechtspersoon zichzelf niet ook aanmelden als gegadigde.
5. Bij aanmelding vermeldt de gegadigde de Statutaire naam (conform KvK inschrijving) en het bijbehorende KVK nummer van zijn onderneming op het aanmeldformulier. Indien de gegadigde wordt uitgenodigd voor de aanbesteding dient hij ook in te schrijven met de Statutaire naam zoals vermeld op het aanmeldformulier.
6. De gegadigde moet in de periode van 5 jaar voorafgaande aan de sluitingsdatum van aanmelding (zie hierboven) van dit bestek, tijdig hebben opgeleverd (datum oplevering conform UAV of UAV-GC is uitgangspunt), verleend uitstel daarin begrepen, ten minste 1 op een vakkundige, regelmatige wijze een naar tevredenheid van de opdrachtgever uitgevoerde werk(en) in de GWW-sector in de vorm van:
a. reparatie van asfaltwegen waarvan de werkzaamheden voor minimaal 50% zijn uitgevoerd in een stedelijke omgeving en van inhoudelijk soortgelijke aard en orde als het bijgevoegd concept bestek 2020-03 met de inschrijver als hoofdaannemer. Het werk dient gerealiseerd te zijn met een aanneemsom of gefactureerd bedrag (excl. BTW) gelijk aan of groter dan EUR 300.000,-- in één kalenderjaar.
b. een referentie waarin wordt aangetoond dat de inschrijver voldoende ervaring heeft in het repareren van scheuren met zowel koud- als warmmateriaal en ervaring in het handmatig repareren van schadevakken en/of lasgaten. Het werk dient gerealiseerd te zijn met een aanneemsom of gefactureerd bedrag (excl. BTW) gelijk aan of groter dan EUR 300.000,- in één kalenderjaar.
De 2 gevraagde competenties dienen met referentie projecten te worden aangetoond met maximaal 1 referentie per competentie. De competenties a en b mogen per competentie als afzonderlijke referentieprojecten worden aangetoond en ingediend met een maximum van 2 referentie projecten. Het is dus toegestaan één referentieproject te gebruiken voor alle competenties.
Na de aanmelddatum ingediende referentieprojecten zijn ongeldig en worden door de aanbesteder niet in beschouwing genomen. Indien bij aanmelding meer dan 1 referentieproject per competentie wordt opgegeven, wordt alleen de eerst vermelde referentie op het aanmeldformulier in beschouwing genomen.
Indien de bedrijfsnaam van de referentie(s) afwijkt van de opgegeven Statutaire naam waarmee men zich aanmeldt, overlegt de gegadigde bij opvragen van bewijsmiddelen door de aanbestedende dienst, tevens een bewijsmiddel (uittreksel KVK) waaruit blijkt dat de tevredenheidsverklaring van de opdrachtgever daadwerkelijk op naam van de gegadigde is verstrekt. Indien het referentiewerk onder een andere bedrijfsnaam is gerealiseerd wordt er een beroep op de technische bekwaamheid van een andere natuurlijke persoon of rechtspersoon (derde) gedaan.
Bij opvragen van de bewijsstukken door de aanbestedende dienst, overlegt gegadigde tevens een getekende verklaring van de gegadigde en zijn derde(n) waaruit blijkt dat de derde(n) op wie een beroep wordt gedaan, betrokken wordt (worden) bij de uitvoering van de werkzaamheden. Tevens toont hij daarbij aan op welke manier hij kan beschikken over de relevante middelen van de derde(n) op wie hij een beroep doet.
Alle referenties (aanleveren na een verzoek daartoe) dienen ten minste voorzien te
zijn van de volgende informatie:
• naam van het project;
• naam van de opdrachtgever (rechtspersoon);
• naam en contactgegevens van de contactpersoon van de opdrachtgever bij wie de referentie geverifieerd kan worden;
• getekende tevredenheidsverklaring van de opdrachtgever;
• contracttype (RAW-bestek, geïntegreerde contractvorm);
• periode van uitvoering;
• gerealiseerde uitvoeringstermijn;
• oorspronkelijke aanneemsom of totaal gedeclareerd / gefactureerd bedrag;
• korte en bondige beschrijving van het project en het aandeel van de gegadigde daarin. In deze beschrijving dient tevens duidelijk te worden aangegeven wat het aandeel is van de gevraagde minimum eis en waarom referentie de opgegeven selectie-, minimumeis en/of competentie aantoont. Eventueel contractdocumenten (bestek en bijlage) ter onderbouwing competenties
• Eventueel bewijsmiddel te naam stelling referentie
• Verklaring inzet derden, indien beroep wordt gedaan op derde(n)
Bewijsstukken:
De hierboven genoemde formele bewijsstukken moeten worden overgelegd na verzoek per e-mail van de aanbestedende dienst daartoe binnen VIER dagen. Het niet of niet tijdig verstrekken van deze bewijsstukken, of het verstrekken van ongeldige bewijsstukken of bewijsstukken die niet voldoen aan de daaraan gestelde eisen op het moment van overleggen, heeft tot gevolg dat de inschrijver kan worden uitgesloten van verdere deelname aan de selectie- en aanbestedingsprocedure van dit werk.
De bewijsstukken worden alleen opgevraagd van de ingelote gegadigden.
Gegadigden die een geschil, conflict o.i.d. hebben met de gemeente of die niet naar tevredenheid van de gemeente opdrachten uitvoeren of hebben uitgevoerd kunnen worden uitgesloten van loting of worden niet uitgenodigd voor inschrijving. Zie het document “Werkwijze-uitnodigen-meervoudige-onderhandse-aanbesteding-van-werken.pdf” op de website.
Opdrachtomschrijving
Opdrachtgever
De opdrachtgever is de Gemeente Zwolle.
Omschrijving en omvang van de opdracht
Klein onderhoud asfalt betreft een raamcontract op basis van artikel 01.21 van de RAW Standaard 2020. Waarbij sprake is van een servicebestek. De gemeente Zwolle is voornemens een raamovereenkomst met één ondernemer te sluiten. Binnen deze raamovereenkomst worden deelopdrachten verstrekt op basis van afroep. De aansturing van de aannemer zal grotendeels door de gemeente geschieden. We zijn voor dit werk dan ook op zoek naar ervaren aannemers.
Binnen de Gemeente Zwolle is het fysiek domein verantwoordelijk voor het aanbesteden van diverse werken. Dit gebeurt op basis van de wettelijke aanbestedingsregels en het gemeentelijke aanbestedingsbeleid. Het fysiek domein besteedt ook werkzaamheden aan die worden omschreven als "klein onderhoud". Onder klein asfaltonderhoud wordt verstaan alle correctieve werkzaamheden, zijnde:
- herstelwerkzaamheden
- herstelwerkzaamheden als gevolg van calamiteiten
- repareren van schadevakken, zowel machinaal als handmatig
- scheurreparatie
- asfalteren (kleinschalig)
- putranden vervangen
- slijtlagen
Het werk bestaat in hoofdzaak uit:
- het frezen en aanbrengen van asfaltverharding (kleinschalig);
- het aanbrengen van slijtlagen;
- het uitvoeren van scheursanering;
- het uitvoeren van bijkomende werkzaamheden.
De verwachte opdrachtwaarde per jaar van dit Raamovereenkomst is ca. €700.000,- De gemeente is voornemens de opdracht te verlenen van 1 januari 2024 tot en met 31 december 2024 met een optie vanuit de Gemeente Zwolle tot verlenging van 3 maal 12 maanden.
De gemeente verwacht dat alleen serieus geïnteresseerde partijen zich aanmelden. Van de aanmelder wordt verwacht dat hij kennis neemt (zie bestek en inschrijfleidraad) van wat van hem wordt verwacht en dat hij dat kan waarmaken.
Planning
Versturen aanbestedingsdocumenten: 14-11-2023
Verzoeken m.b.t. inlichtingen: 24-11-2023
Aanbesteding: 7-12-2023
Opdracht: medio december 2023
De data zijn indicatief. Hier kunnen geen rechten aan worden ontleend.
Eisen m.b.t. duurzaamheid, circulariteit, schoon en Emissieloos bouwen
In het bestek worden duurzaamheidseisen opgenomen die aanvullend zijn op de Standaard RAW Bepalingen. Deze minimale eisen voor vrijkomende en aan te brengen producten en materialen zijn opgenomen in dit bestek en kunt u ook vinden op Moederbestek.nl. Voor de emissie van materieel wordt het productblad van Moederbestek.nl gehanteerd, zie https://moederbestek.nl/emissies/
Contractvorm
RAW raamovereenkomst (bestek met fictieve hoeveelheden)
Aanbestedingsprocedure
Procedure
De procedure betreft de meervoudig onderhandse procedure conform hoofdstuk 7 van het ARW 2016.
Beoogd aantal ondernemingen dat wordt uitgenodigd voor inschrijving is 5. We stellen 1 partij vrij van loting en nodigen die rechtstreeks uit voor het doen van een inschrijving. Reden hiervoor is dat de opdrachtnemer de afgelopen 3,5 jaar het huidige raamcontract naar tevredenheid van de opdrachtgever uitgevoerd. De overige vier uit te nodigen aannemers worden bij meer aanmeldingen dan het beoogde aantal geloot conform de “Werkwijze-uitnodigen-meervoudige-onderhandse-aanbesteding-van-werken”, zie website. Dit werk valt onder hoofdcategorie Civiel, subcategorie Infra-werkzaamheden, specialistische categorie Asfalt .
Gunningscriterium
Het gunningscriterium economische meest voordelige inschrijving is op basis van laagste prijs.
Bijlage
Naamgeving bestanden: