Hulp bij digitaal contact met de gemeente
U kunt uw zaken digitaal regelen met de gemeente Zwolle. Maar we helpen u ook als u moeite heeft met digitale communicatie. Of als u liever op een andere manier contact wil met de gemeente. Zo zorgen dat iedereen gebruik kan maken van onze diensten, ook zonder digitale kennis. We bieden verschillende soorten hulp aan:
Informatiepunten Digitale Overheid
Heeft u hulp nodig bij het digitaal zaken regelen of aanvragen met de gemeente? Dan kunnen de Informatiepunten Digitale Overheid van de Stadkamer u helpen.
Papieren formulier opvragen
U kunt de gemeente Zwolle op maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur bellen op telefoonnummer: 14 038.
Cursussen
- Heeft u hulp nodig bij het aanvragen van DigiD? Volg dan de cursus Digisterker.
- In de cursus ‘Klik en Tik’ leert u onder andere hoe u kunt e-mailen en veilig internetten.
Taalpunt Zwolle
Wil je beter leren lezen, schrijven of spreken? U kunt dit ook! Ga voor advies naar het Taalpunt Zwolle.
Hulp van Op Orde
Op Orde helpt bij uw thuisadministratie. Bijvoorbeeld met het invullen van een formulier. Of bij het opnieuw overzicht krijgen in uw financiën.
Hulp van de Sociaal Raadslieden
De Sociaal Raadslieden van De Kern brengen orde aan in je administratie, geven je inzicht in je financiële situatie en helpen je deze gezond te krijgen en te houden.
Uw zaken met de overheid digitaal regelen
De Wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer (Wmebv) zorgt dat u uw zaken met de overheid digitaal kunt regelen. De gemeente Zwolle biedt alle diensten digitaal aan. U kunt bijvoorbeeld digitaal vergunningen aanvragen, informatie opvragen of wijzigingen doorgeven.
Niet iedereen kan even goed omgaan met digitale middelen. Daarom heeft de gemeente Zwolle een zorgplicht. Dit betekent dat we u ook helpen als u moeite heeft met digitale communicatie. Of als u liever op een andere manier contact wil met de gemeente. De zorgplicht is onderdeel van de Wmebv.