Veelgestelde vragen verlengingsrun parkeerproducten

Ik heb nog geen bericht gehad over de verlenging van mijn vergunning. Kan ik alsnog een brief ontvangen?

Ja, dat kan. In het digitale parkeerloket (www.zwolle.nl/parkeerloket) kunt u de brieven terugvinden. Heeft u geen DigiD dan kunt u contact opnemen met het Klantcontactcentrum, telnr: 14038.

Ik wil graag een factuur ontvangen, kan dit opgestuurd worden?

De brief die u heeft ontvangen is de factuur.

Ik kan mijn vergunning nog niet verlengen in het digitale loket, klopt dit?

Vanaf 14 november 2022 kunt u uw vergunning verlengen in het digitale loket. U vindt op www.zwolle.nl/parkeren een handleiding, hoe de vergunning verlengd kan worden.

Ik wil mijn vergunning wijzigen of opzeggen, hoe moet dat?

In het digitale parkeerloket kunt u uw vergunning zelf online aanpassen. Dat kan via www.zwolle.nl/parkeerloket. Als u inlogt met uw DigiD, ziet u in uw statusoverzicht achter de parkeerproducten de opties "wijzigen". Via wijzigen kunt u uw parkeerproduct wijzigen of opzeggen.

Ik wil mijn vergunning opzeggen en heb een automatische incasso. Kan de machtiging verwijderd worden?

Tot 15 november 2022 kan de vergunning opgezegd worden in het digitale loket en wordt deze niet verlengd en niet geïncasseerd. Na 15 november 2022 kan de vergunning wel opgezegd worden via het digitale loket maar vindt de incasso nog wel plaats. U kunt zelf via de wijzigknop in het digitale parkeerloket uw vergunning van 2023 stopzetten, waarna het geïncasseerde bedrag wordt terug gestort.

Ik heb mijn parkeervergunning voor 2023 niet meer nodig, kan het bedrag weer teruggestort worden?

U kunt de parkeervergunning opzeggen via het digitale loket waarna het bedrag, dat afgeschreven is, wordt teruggestort.

Ik heb geen DigiD, hoe kan ik mijn vergunning betalen?

U kunt een machtiging afgeven voor een automatische incasso. Wij zorgen er dan voor dat uw parkeervergunning verlengd wordt en het bedrag wordt van uw rekening afgeschreven. Wilt u niet betalen met automatische incasso dan kan er ook aan de balie (met een afspraak) betaald worden.

Ik heb een automatische incasso maar (op 30 november 2022) geen geld op mijn rekening. Wat kan ik nu doen?

Dat leidt tot een storno (= mislukte incasso). U ontvangt van ons een brief dat de verlenging mislukt is en u kunt zelf een nieuw product voor het nieuwe jaar aanvragen en zelf betalen (met iDEAL) via het digitale parkeerloket.

Wat gebeurt er als de vergunning niet (op tijd) is betaald?

Als de vergunning niet (op tijd voor 1 januari 2023) is betaald, dan is de vergunning niet meer geldig. U loopt het risico om een bekeuring te krijgen na 1 januari 2023 of dat de slagboom van een parkeeraccommodatie niet meer omhoog gaat. Daarnaast moet de vergunning ook weer opnieuw aangevraagd worden. Hierbij loopt u het risico om op een wachtlijst terecht te komen.

Ik wil graag betalen via een automatische incasso, kan dit?

Ja, dat kan. U kunt een machtiging afgeven voor een automatische incasso tot 30 december 2022. Een machtiging kan worden afgegeven via het digitale loket.

Afspraak maken

In het Stadskantoor kunt u alleen op afspraak terecht.

Maak een afspraak 

Stadskantoor, Lübeckplein 2, 8017 JZ Zwolle
Stadhuis, Grote Kerkplein 15, 8011 PK Zwolle

Neem contact met ons op

Postbus 10007, 8000 GA Zwolle
Stuur een bericht

Telefoon: 14 038 (5 cijfers,
tussen 09.00 en 17.00 uur)
Vanuit het buitenland: +31 38 498 31 38
Whatsapp: 06 83 29 66 88
(bellen naar dit nummer is niet mogelijk)

BTW/KvK-nummer

BTW: NL001900249B01
KvK: 08218173

Blijf op de hoogte

Aanmelden nieuwsbrief

Wij zijn bereikbaar via

© 2022 Gemeente Zwolle