Bezwaar indienen voor bedrijven

Informatie over het indienen van bezwaar leest u op de pagina over Bezwaar en beroep.

Aanvraag

Een bezwaarschrift moet aan een aantal wettelijke vereisten voldoen:

  • U moet het bezwaarschrift binnen zes weken na de datum van het besluit indienen. 
  • U moet de datum, handtekening, uw naam en uw adres op het bezwaarschrift zetten. 
  • In uw bezwaarschrift moet staan met welk besluit u het niet eens bent en waarom. 
  • Als uw bezwaarschrift niet aan één van de vereisten voldoet, kunt u het  (als dit mogelijk is)  voor een bepaalde datum herstellen.

Bezwaarschrift indienen via E-herkenning (bedrijven)

Per post

Dient u uw bezwaarschrift niet digitaal in? U kunt het per post sturen naar:

Gemeente Zwolle
Administratie Bezwaarschriften
Postbus 10007
8000 GA Zwolle

Contact

Heeft u vragen over het indienen van bezwaar? Bel dan de Administratie Bezwaarschriften: (038) 498 21 73.

Klachten & meldingen

Wilt u iets melden? Of bent u niet tevreden over hoe de gemeente u heeft behandeld? Op de pagina Meldingen, klachten en bezwaren staat hoe u dat kunt doorgeven.

Kosten

Aan dit product zijn geen kosten verbonden.

Beleid en wetgeving

Dit product is gebaseerd op landelijke wetgeving en/of plaatselijk beleid.

Wetgeving:
wetten.overheid.nl

Afspraak maken

In het Stadskantoor kunt u alleen op afspraak terecht.

Maak een afspraak 

Stadskantoor, Lübeckplein 2, 8017 JZ Zwolle
Stadhuis, Grote Kerkplein 15, 8011 PK Zwolle

Neem contact met ons op

Postbus 10007, 8000 GA Zwolle
Stuur een bericht

Telefoon: 14 038 (5 cijfers,
tussen 09.00 en 17.00 uur)
Vanuit het buitenland: +31 38 498 31 38
Whatsapp: 06 83 29 66 88
(bellen naar dit nummer is niet mogelijk)

BTW/KvK-nummer

BTW: NL001900249B01
KvK: 08218173

Blijf op de hoogte

Aanmelden nieuwsbrief

Wij zijn bereikbaar via

© 2022 Gemeente Zwolle