Klachten en huurmisstanden
We willen dat mensen goed en veilig kunnen wonen in Zwolle en daarvoor een redelijke huurprijs betalen. Heeft u een klacht of is er sprake van huurmisstanden of onveilige situaties? En krijgt u geen gehoor bij de verhuurder? Dan kunt u bij verschillende instanties terecht voor advies en (juridische) ondersteuning.
Hieronder vindt u een overzicht van instanties waarbij u met uw klacht terecht kunt.
Huurcommissie (Woonbond)
Bij klachten en juridische bijstand wat betreft:
- huurprijs
- bemiddelingskosten
- onderhoud
- servicekosten
- kosten voor nutsvoorzieningen van uw huurwoning.
Kijk op www.huurcommissie.nl voor meer informatie.
Het Juridisch loket
Voor juridische bijstand over de:
- huurprijs
- bemiddelingskosten
- onderhoud- en servicekosten
- of kosten voor nutsvoorzieningen van uw huurwoning.
Kijk voor meer informatie op de site van Jurdisch Loket
Meldpunt Gemeente
U kunt met klachten natuurlijk ook bij ons terecht. Denk daarbij aan klachten over huurmisstanden met betrekking tot:
- leefbaarheid
- veiligheid
- bouwtechnische aangelegenheden
- bestemmingsplan aangelegenheden.
Deel uw klacht op onze pagina Verzoek om handhaving (bouw)regels.
GGD
Hier kunt u terecht als u gezondheidsklachten heeft die misschien die te maken hebben met de leefomgeving. Denk aan:
- vocht en schimmel in huis
- geluidsoverlast
- luchtvervuiling
- slechte ventilatie
- enzovoorts
Meer informatie vindt u op de site van de GGD.
Studentenbalie SOOZ
Voor al je vragen en/of klachten op het gebied van studeren, wonen en werken in Zwolle. Denk aan een huurprijscheck en klachten en juridische bijstand over:
- de huurprijs
- bemiddelingskosten
- onderhoud- en servicekosten
- kosten voor nutsvoorzieningen
van je studentenwoning. Kijk op www.sooz.nl voor meer informatie.