Een klacht over de gemeente
Bent u ontevreden over onze dienstverlening of de manier waarop de gemeente in uw situatie heeft gehandeld? Dan kunt u een klacht indienen. Een klacht kan gaan over een trage afhandeling van een aanvraag, onduidelijke informatie, of een onvriendelijke behandeling door een medewerker van de gemeente.
Hoe wilt u uw klacht indienen?
Geef uw klacht gemakkelijk en snel door met het klachtenformulier via DigiD.
Overige opties
Telefonisch
Bel met 14038 (5 cijfers)
Per post
Gemeente Zwolle
Postbus 10007
8000 GA Zwolle
Welke gegevens hebben we nodig voor een goede behandeling van uw klacht?
- Uw voor- en achternaam.
- Uw contactgegevens.
- Uw omschrijving van wat er is gebeurd en wanneer het is gebeurd.
- Datum waarop u uw klacht indient.
- Uw voorstel voor een oplossing van de klacht.
Hoe lang duurt het?
- Binnen 1 week nemen we contact met u op.
- We overleggen met u hoe we uw klacht kunnen behandelen.
- Binnen 6 weken zijn we klaar met de behandeling van uw klacht. Soms duurt het iets langer.
Bent u niet tevreden over hoe wij uw klacht hebben behandeld?
Dan kunt u de Nationale Ombudsman om hulp vragen.
Zie ook:
- Algemene wet bestuursrecht (Awb, over hoe de gemeente klachten moet behandelen)
- Jaarverslag klachten 2024
- Een melding doen
- De gemeente aansprakelijk stellen voor schade
- Bezwaar maken