zon iconSubsidieregeling Berkum Energieneutraal

Inleiding

De gemeente stimuleert op verschillende manieren de energietransitie naar aardgasvrije gebouwen. In dat kader is in het landelijke Programma Aardgasvrije Wijken (PAW) Berkum aangewezen als proeftuin. Met de subsidie die verbonden is aan de PAW willen we vanuit deze subsidieregeling de wijk Berkum in 2028 aardgasvrij-'ready' maken. We stimuleren woningeigenaren van bestaande koopwoningen om hun woning te verduurzamen.

Meer informatie over Berkum Energieneutraal vindt u op www.berkumenergieneutraal.nl

De subsidie is beschikbaar voor eigenaren van een bestaande woning of een vereniging van eigenaren van complex bestaande woningen in Berkum, Bruggenhoek, Brinkhoek of Veldhoek. De activiteiten hebben betrekking op de bestaande woning. Een nieuwe aanbouw, uitbouw of opbouw komt niet in aanmerking. Denk hierbij ook aan een nieuw gerealiseerde dakkapel.

 

Aanvragen

U kunt subsidie aanvragen voor:

  • het laten opstellen van een energieadvies  (max.100 euro)
  • het uitvoeren of laten uitvoeren van één of meer verduurzamingsmaatregelen:
    • vloer- of bodemisolatie (max. 350 euro)
    • dakisolatie, zolder- of vlieringvloerisolatie (max. 750 euro);
    • spouw- of gevelisolatie (max. 400 euro);
    • glasisolatie, mee vervangen kozijnpanelen en isolerende deur(en) (max 250 euro)
    • aanbrengen ventilatiesysteem met sensorgestuurde afzuiging en/of unit(s) met warmteterugwinning (max. 150)
    • alle warmtepompen (max. 500 euro)
    • plaatsen vloerverwarming en/of vervangen/bijplaatsen radiatoren; aangesloten op het verwarmingssysteem (max. 600 euro).

Aanvragen met DigiD

Aanvragen met eHerkenning

Meesturen

  • Factuur of facturen van de uitgevoerde activiteit(en)
  • Betaalbewijs, bankafschrift waaruit blijkt dat de factuur/facturen is/zijn betaald
  • Belegstuk IBAN (bankafschrift van maximaal 3 maanden oud, met daarop uw IBAN-nummer en tenaamstelling).

Wanneer ontvangt u de subsidie?

Indieningstermijn

Een aanvraag om subsidie wordt binnen 6 maanden na uitvoering van de activiteiten ingediend. Voor activiteiten uitgevoerd in de periode 11 november 2020 tot en met 31 oktober 2022 geldt dat de aanvraag uiterlijk 31 januari 2023 is ingediend. 

Behandeltermijn

Het college beslist binnen 13 weken na de aanvraag.

Contact

Als u vragen heeft over dit product, neem dan contact op met de gemeente Zwolle.

Wilt u iets melden? Of bent u niet tevreden over hoe de gemeente u heeft behandeld? Op de pagina Meldingen, klachten en bezwaren leest u hoe u dat kunt doorgeven.

Beleid en wetgeving

Dit product is gebaseerd op landelijke wetgeving en/of plaatselijk beleid

Plaatselijke verordeningen

Wetgeving

wetten.overheid.nl

Afspraak maken

In het Stadskantoor kunt u alleen op afspraak terecht.

Maak een afspraak

Stadskantoor, Lübeckplein 2, 8017 JZ Zwolle
Stadhuis, Grote Kerkplein 15, 8011 PK Zwolle

Neem contact met ons op

Postbus 10007, 8000 GA Zwolle

Stuur een bericht

Telefoon: 14 038 (5 cijfers,
tussen 08.30 en 17.00 uur)
Vanuit het buitenland: +31 38 498 31 38

Whatsapp: 06 83 29 66 88
(bellen naar dit nummer is niet mogelijk)

BTW/KvK-nummer

BTW: NL001900249B01
KvK: 08218173

Blijf op de hoogte

Aanmelden nieuwsbrief

Wij zijn bereikbaar via

© 2023 Gemeente Zwolle