Uittreksel register van overlijden

Wanneer iemand is overleden, kan een organisatie om een schriftelijk 'Bewijs van overlijden' vragen. Denk bijvoorbeeld aan een pensioenfonds. Het uittreksel uit het overlijdensregister is zo'n wettelijk bewijs. U vraagt het altijd aan in de gemeente waar diegene is overleden. U kunt het uittreksel online aanvragen met DigiD of aan de balie van het stadskantoor.

Aanvraag

    Online aanvragen met DigiD

    U kunt het uittreksel online aanvragen met DigiDexterne-link-icoon

    LET OP: het uittreksel wordt niet digitaal, maar per post toegestuurd

    Voordelen van het aanvragen met DigiD:

    • U kunt meer akten tegelijk aanvragen.
    • U kunt zowel een akte of uittreksel voor u zelf aanvragen als voor uw partner en/of voor eigen kinderen.
    • U betaalt meteen met iDeal

    Bij de publieksbalie afhandelen

    U kunt het uittreksel ook aanvragen aan de balie van het stadskantoor. Hiervoor moet u eerst een afspraak maken.

    Voor een aanvraag aan de balie heeft u nodig:

    • Uw geldige legitimatiebewijs.
    • Gegevens over overlijdensdatum en geslachtsnaam.

    Overlijdensakte ander persoon aanvragen?

    Voor een overlijdensakte van een ander persoon (geen vader, moeder, kind of partner) kunt u alleen met DigiD een akte aanvragen als deze persoon is overleden vóór 1 januari 1995.

    Kosten

    Uittreksel register van overlijden: € 16,60

    Contact

    Neem voor meer informatie contact op met de gemeente Zwolle.

    Klachten & meldingen

    Wilt u iets melden? Of bent u niet tevreden over de manier waarop de gemeente u heeft behandeld? Op de pagina Meldingen, klachten en bezwaren staat hoe u dat kunt doorgeven.